Gør din hjemmeside responsiv

Over det sidste årti, har den måde folk bruger internettet på, ændret sig meget. Der har været et forbrugeradfærdsskift fra at bruge pc’er til at bruge mobiltelefoner og tabletter til at tilgå webindhold. I dag tjekker man for det meste mail på mobilen, og det gælder endda også online indkøb. Det er dette skift i forbrugeradfæren, der bør anspore dig til at søge andre måder at få dine mobilbrugere og deres andre brugere med små skærme med.

En responsiv hjemmeside

Hvis din hjemmeside er responsiv, betyder det, at dets indhold passer pænt på enhver skærm, uanset om der er tale om pc, tablet eller smartphone skærme. Det har overhovedet ingen interesse i, hvilken enhed, du bruger til at tilgå det. Med andre ord reagerer det automatisk ved at tilpasse sig browseren i din pc, tablet eller smartphone. Der er flere måder, hvorpå en responsiv hjemmeside kan hjælpe dig og dit brand.

Fordele ved at gøre din hjemmeside responsiv

  • Du vil få flere mobilbrugere. Over halvdelen af alle voksne ejer i øjeblikket en smartphone og over halvdelen af al hjemmesidetrafik kommer fra mobile enheder. Mobilbrug er fortsat med at vokse hver måned – det vil sige, at der hver måned er flere og flere kunder og kundeemner, der vil se dit webindhold via en mobil enhed. Hvis de har en dårlig oplevelse, når de interagerer med din hjemmeside, vil de sikkert have en negativ mening om dit brand, og det vil være mere sandsynligt, at de besøger din konkurrents websted.
  • Det gør det lettere at købe ind på mobile enheder. Hvis du sælger online, har du ingen anden mulighed end at blive lydhør. Siden handel via mobile enheder nu vokser støt, bruger kunderne nu jævnligt deres smartphones til at købe ind online. Faktisk viser statistikken, at mange handlende nu bruger mobiltelefoner, mens de er i butikkerne omkring juletid. Det betyder, at du vil gå glip af mange muligheder, hvis dine varer og tjenester ikke er lette at tilgå fra en telefon.
  • En responsiv hjemmeside forenkler SEM. Det betyder, at du kan benytte dig af en samlet tilgang til indholdsstyring. Det vil sige, at du kun har et websted, der skal holdes opdateret, der stadig vil tjene alle dine mulige brugere. Det hjælper dig med at undgå træls, fejlbehæftet indholdsstyring og udviklingsproblemer for flere websteder. Og situationen er den samme, hvad angår strategi analyse og udvikling – et responsivt websted garanterer, at du kun har en strategi, der skal udvikles og lanceres, og blot et enkelt analysesæt, der skal undersøges.

en responsiv hjemmeside
  • En responsiv hjemmeside giver dine besøgende en bedre brugeroplevelse. Der er mange forretningsmæssige grunde til, at du bør gøre din hjemmeside responsiv, men de bunder alle i målet om at levere en bedre brugeroplevelse for dit myldrende publikum. En hjemmesider, der er responsiv, betyder, at der ikke er mere med at zoome og klemme, og der er ikke mere med at rulle ned ad siden på skærmen for at se hele indholdet, fordi det ikke passer på en mobil skærm. Denne slags oplevelser kan være frustrerende og øger afvisningsfrekvensen på din hjemmeside. Men en responsiv hjemmeside øger konverteringsfrekvenserne på din hjemmeside og forbedrer dit brands image.
  • En responsiv hjemmeside forbedre din hjemmesides SEO. Din hjemmeside rangerer højere i søgemaskineresultaterne, og derfor er det tilsyneladende lettere for dine potentielle kunder at finde end udelukkende mobile eller traditionelle websteder. En responsiv hjemmeside gør det også lettere for Google at opdage og indeksere dit indhold.

Afslutningsvis vil din hjemmeside, uanset hvilket publikum det tjener, nyde virkelig godt af at kunne vises effektivt på tværs af forskellige enheder og skærmstørrelser.